Feb 1, 2013

ON THE SCHOOL YEARS

sometimes i miss my school years especially when i'm in form 4 and form 5 ( senior ) - proud to be
it all starts when i'm in form 4 and become more exciting when i'm in form 5 . firstly i'd got my step in smk naning i feel freedom and feel like this world is mine you know ! how excited i was when i've got into smk naning . i just don't know why . i love the teachers , of course every student will love their teachers . teachers of smk naning are all fine to me . they were so nice . before i moved in malacca my father planned to school me at tbss when we'd move to malacca and i was so unhappy because i want to school at smk naning . but my father said that school is not good enough for me and i was feel like terrible . i don't know why i hate so much with tbss . omg i don't want to talk about tbss > never !
back to the smk naning ...
pada hari pertama aku di smk naning aku telah memperkenalkan diri aku kepada rakan-rakan 4 sains di bilik tayang . waktu tuh subjek bahasa inggeris dan teacher fadzillah adalah gurunya . orang pertama yang tegur aku ialah anis . dia tanya aku dari sekolah mana, nama siapa and tinggal kat mana . so aku menjawab semua pertanyaan itu dengan rasa nervous . selepas waktu bahasa inggeris telah tamat kami pun keluar dari bilik tayang itu menuju ke makmal belakang . waktu tuh kelas 4 sains belum ditentukan lagi so for lab tuh untuk temporary je . putri tegur aku . dia tanya nak satu group dengan dia ke so aku pun on je lah . ok aku duduk dengan group putri iaitu ain and hajar . lepastuh mata aku melihat setiap seorang di dalam makmal itu untuk mencari teman yang aku boleh berkawan . aku terpandang syera . so aku ni kan peramah - huhu - aku tegur dia and sejak hari tuh aku dengan dia kawan . kelas 4 sains pun dah ready so kitorang kena pindah . aku ngan syera pilih tempat duduk yang paling depan sebelah kiri sekali kat tepi pintu kelas . aku ikut je . al maklumlah budak baru kan . belakang aku waktu tuh farahin and amira . diorang yang tegur aku ngan syera . then kitorang pun jadi kawan . semakin hari semakin bertambah rakan aku . 
selepas dah berbulan-bulan aku mula sesuaikan diri dengan keadaan di 4 sains . cikgu hasny mengajar subjek sejarah and dia sedang hamil . sewaktu dia cuti bersalin cikgu praktikal telah mengajar kami iaitu cikgu nasser . hahah cikgu itu sungguh sporting . beliau dari sarawak . best je dengar slanga bm dia tuh . ada satu hari tuh beliau telah menyuruh kami membuat satu pembentangan berkaitan dengan tajuk yang diberi . dalam kelas ada 3 barisan meja so ada 3 kumpulan . aku, syera, amira, farahin, laila, ain aleeda satu kumpulan . lepastuh cikgu suruh reka nama kumpulan . aku pun telah mendapat satu idea iaitu perfect team so diorang pun terima ja . nama kumpulan itu telah kami kekalkan tapi x lama . aku pun tak tahu kenapa . ada sebabnya tersendiri . 
waktu form 4 tak banyak cite sangat sebab aku baru masuk . waktu form 5 lagi gempak kot .. haha capub betullah aku nih .. 

p/s : kepada sesiapa yang sedang menunggu result spm mesti korang rindu kan nak jadi pelajar sekolah balik ? lagi-lagi bila kita digelar senior of the year . huhu ~~

No comments:

Post a Comment