Jan 11, 2013

Story For Today

about today ?
hari ini tak ada apa sangat ...
biasa-biasa saje ! tak seceria selalu ... ada sebab aku yang tersendiri 

aku kerja kat joubert so far so good but syida she said she is going to quit on this 27 january ... aku tak kesah sebab ada ika so bolehlah aku sambung kerja situ ... tapi tulah kos tinggi sebab duit minyak kereta ... pagi ayah aku hantar balik naik van ... memang lah pagi tuh ada van tapi van tuh amik awal sangat dalam pukul 5.30 am ... huihh !!! letih lah aku cam ni tak cukup tidur ... 

semakin hari semakin bertambah kawan kenalan aku ... ada yang dari sabah , vietnam .
huhu ~~ itulah hikmah nya bila kita sentiasa rajin untuk melemparkan senyuman semanis madu ... orang pun suka bila kita senyum ... walaupun letih kita mesti nak senyum ... senyum itu juga adalah satu senaman mulut taw ! makcik-makcik kat situh semuanya baik-baik belaka ... kaka-kakak kat situ pun baik juga ... mereka semua rajin membantu dan rajin membuat kerja ... 
best lah jugak kerja kat situh ... ada kawan dari sabah duduk kat malaysia sudah 3 tahun ... aku ni kan peramah so aku pun berborak lah dengan diorang sampai terikut-ikut slanga bahasa malaysia diorang .. bhaaaahaha ... sampaikan syida pun naik menyampah dengan aku ... huhu ~~
esok syida balik pukul 3 pm sebab nak amik kakak dia kat airport . akak dia belajar kat sarawak so cuti sem ni akak dia balik lah ... hurmm aku tak tau lah nak balik pukul berapa ... mungkin pukul 7 kalau ika ada ... kalau ika balik pukul 3 ikut sekali lah takkan aku nak tercongok sorang2 kat situh ...
memang lah ada kawan yang lain tapi x sebaya dengan aku n tak berapa nak rapat ... macam ika lain ... 
aku harap besok semua urusan aku dipermudahkan oleh allah swt ... aku harap juga besok adalah hari yang ceria seceria selalu ... begitu juga dengan readers ...

oh ye .. next week semua pekerja di bawah company tak payah wajib ot ... hanya kontrak sahaja diwajibkan ot ... dan akulah orangnya ... sebab aku belum dapat kad scanner lagi so dikira pekerja kontrak lah .. madam ada juga tanya mana kad scanner so aku jawab x de lagi ... budak baru dah dapat dah cume aku ngan syida belum dapat lagi ... lambat betul bilalah nak dapat kan benda tuh .
tunggu jelah !!!

ade lah sorang akak sabah ni umur dia 20 tahun ... she is right now pregnat for 2 months ... of course she is married ... yela orang sabah kan selalunya kahwin awal ... dia cantik, putih, comel sangat dah macam celebrity dah ... orang sabah kat kilang tuh banyak yang cantik and comel ... 
mesti korang pelik + geram kan ? sebabnya aku ni tukar-tukar topik .. hahaha ~~~ terukkan aku ? 
ha sudah jangan nak "memuji" lebih sangat kang ada yang kena ni ... huhu ~~ 
x delah sebab tadi aku tulis je lah apa yang terlintas di fikiran aku nih ... haha jangan marah ok !
tapi tu lah aku nak terima kasih banyak-banyak kepada follower aku and reader aku ... x kira lah baru ke lama ... tapi kalau boleh aku nak tambah lebih lagi traffik ... nak jadi cam si fatin liyana
 ( honeykoyuki) ... idola blog aku yang terbesar .. hahaha 
aku nak earn jugak money sikit-sikit daripada blog nih ... dapat lah aku bantu parent aku ... 

ok lah dah panjang lebar nih ... sayounara 

p/s : selamat menceriakan hari anda dengan senyuman yang ikhlas dan semanis madu
        you know what ... kalau kita senyum nampak lagi berseri taw and boleh mengurangkan kedut    dan ianya satu senaman ... jangan lupa untuk senyum ! lagi-lagi bila waktu pagi yang indah ...


No comments:

Post a Comment