Dec 8, 2011

^ - ^"

hye everybody , may you all have a very good today like me or better than me . so today i in the morning i went study group . you know what i'm late for an hour . hurmm i don't know how did this happen ! meh sini dengar cerita aku ...
okay pagi tadi aku ada bangun pukul 7.30 am , study group start kul 9 am then aku pun fikir lambat lagi so aku pun sambung tidur dengan rasa best ... then tetibe ade orang kejutkan aku ... granny kejutkan aku sebab kawan aku kol , so aku angkat , begini conversation antara aku nan ina ...


ina : hello , salam
aku : hello , omg ina sorry aku terbangun lewat , aku pun belum siap lagi ni hah !
ina : tu lah kau , hah dah pergi siap cepat kitorang tunggu
aku : sape yang dah sampai ?
ina : miera , asyraf , adek aku dengan farah
aku : hajar ?
ina : hajar , dia ada masalah kesihatan 
aku : okaylah aku nak bersiap , bye 
ina : bye


then aku pun kelam-kabut , aku otw nak masuk bathroom , tengok pintu tertutup so that's mean ada orang dalam bathroom that is my father . so sambil aku tunggu ayah aku selesai aku pergi gosok gigi kejap and breakfast . lepas aku habis je breakfast ayah aku dah pun siap mandi so ape lagi terburu-buru aku masuk bathroom . maklumlah ramai yang nak masuk lagi . sebab family kak long aku nak pergi KL . so aku mandi nak dekat 30 minutes lah jugak ... tengok jam dah kol 10 am ... aku bangun kol 9.15 am , then aku pun bersiap bagai ... ibu aku pun follow sekali but ibu aku belum mandi lagi so kena tunggu ... tetibe pulak adik aku mengada-ngada nak ikut sekali hurmm dahlah belum mandi lagi pastuh nak ikut ... aku pun terpaksa tunggu ,,, tunggu punya tunggu akhirnya bertolak dalam kol 10.30 am macam tu lah ... my dad drop ibu aku n adik aku gi sarapan then ayah aku hantar aku pulak ... sampai je ina lambai tangan kat aku , so ape lagi aku pergi join lah ... okay study,study and study ...
lepas dah sejam aku pergi tandas kejap then aku naik library tetibe ada budak lambai tangan kat aku ... aku ingatkan sape rupanya kawan kem prs aku , zaty ... hahaha x sangka jumpa dia pulak so aku pun berborak ngan dia ... kawan dia pun ada sekali namanya mira ... lawa , putih , comel ... haha seriously aku cakap ... 
okay tiba masanya untuk makan tengahari kol 12.00 pm ... lepas dah makan tuh pukul 2.00 pm ina pergi solat ... sementara ina pergi solat aku ngan farah dok at library tetibe aku dengar akak ni cakap cam ni ... " aku budak form 5 , buat ape aku nak takut ngan budak form 4 " ... terasa aku ngan farah yelaa yang ade budak form 4 mase tuh aku ngan farah je ... hurmm farah cakap " ouh budak form 5 rupanya ... " then aku balas " who cares .. " hah padan muke akak tuh langsung terdiam ... menyirap je aku ! pastuh terpandang-pandang ntah ape yang die tengok tak tahu lah maybe sebab aku cute kot ... haha dah mule dah ... harap muke putih , cantik tapi mulut tak sayang nak buat ape ... hah dahlah tak yah nak fikir sangat ,,, aku akan panggil akak jika seseorang itu hormat aku dan aku takkan panggil akak jika seseorang itu tidak hormat aku ... buat ape kite nak hormat orang jika orang itu sendiri x hormat kita ... hurmm aku cakap macam tuh at member aku ... harapnya akak tuh faham and dengar ! 
dah pukul 4 lebih kitorang pun chaw drpd situh and aku pulak tunggu bas dengan asyraf ... bas un sampai ... then baliklah rumah ... sampai rumah aku terus gi ladang kejap tolong ibu aku ... yelaa my mom pun x sihat so kena lah tolong lagipun aku bosan ! and that's the end ...

No comments:

Post a Comment